top of page

נופש בבית

הדגש בתכנון פנטהאוז זה היה על יצירת בית פונקציונאלי, מואר ומסוגנן, המספק את מרבית האבזור האפשרי.
או במילים פשוטות: להיות בבית ולחוש בנופש.

תכנון אדריכלי ועיצוב פנים: אילנית קמחי | צילום: איתי בנית

27.jpg

"המתנו ליום קבלת המפתח, לשם הריסה מלאה של הסטנדרט הקיים, ותכנון מחודש", מספרת אילנית קמחי, שניצחה על מלאכת התכנון האדריכלי ועיצוב הפנים של פנטהאוז מקבלן, שהשתרע על פני 170 מ"ר, ולו מרפסת שמש היקפית של 100 מ"ר נוספים.
הבית תוכנן ועוצב למשפחה (זוג ושלושה ילדים), כאשר השאיפה שלהם היתה ליצור סגנון צעיר, מודרני ועכשווי. "הדגש היה על בית פונקציונאלי, מואר מאוד ומסוגנן, המספק את מרבית האבזור האפשרי. למעשה, המוטו הוא 'להיות בבית ולחוש בנופש'". 
האתגר העיקרי שעמד בפני אילנית קמחי היה חלל מרחבי, מלבני צר וארוך, שאמור לתת מענה לכל הפונקציות העיקריות, שהיו דרישת הליבה של הלקוחות - מטבח מרשים וגדול, ובעיקר לא סטנדרטי, לצד פינת אוכל גדולה לאירוח, וסלון מרשים התוחם והמכנס את בני המשפחה בשעות הערב.
 

התכנית האדריכלית של הקבלן כללה אמנם שלוש פונקציות אלו, אולם הן היו מאוד קטנות, לא פונקציונאליות לצרכי המשפחה, וסטנדרטיות מאוד.
על מנת לתת מענה לדרישות הגבוהות הללו, היה צורך לבצע העתקה של האזורים, כך שהסלון הוחלף עם אזור המטבח, ופינת האוכל הוצמדה לאי במטבח. זאת, על מנת להדגיש ולייפות את התנועתיות המלבנית הקיימת במרחב ציבורי זה. 
ה"בעיה" הצורנית של החלל, יופתה באמצעות תכנון נכון הן של הנחת הרהיטים בחלל, והן של הנמכות הגבס וגופי התאורה שיצרו המשכיות, תנועתיות וזרימה נכונה. עוד היא מספרת כי הדרישה העיקרית היתה לעשות את הכל, על מנת שהבית יהיה אחר, יוקרתי, מרשים ככל האפשר, וכמובן - לצד פונקציונאליות מרבית.
 

1.jpg
4 (1).jpg

"מאחר שלמשפחה ישנה כמות גדולה מאוד של כלי בית, כלי מטבח, ספרים ועוד, היה חשוב מאוד ליצור כמה שיותר מקומות אחסון, אולם כל זאת מבלי לפגוע באסתטיקה ובמראה היוקרתי והנקי".
לפיכך, למטבח תוכננו יחידות אחסון רבות, גלויות ומסוות. לצד קיר מטבח מרשים של יחידות אחסון מרצפה עד תקרה, תוכננו גם יחידות נוספות, נסתרות בתוך האי. 
כמו כן, בסלון תוכננה עבודת נגרות מדייקת ומורכבת, של קיר טלוויזיה הגולש לכיוון המסדרון. עבודת נגרות זו, משלבת קמין ליצירת תחושת חמימות ביתית, לצד יחידות אחסון סמויות, המוסתרות מאחורי הדלתות. 

15 (3).jpg
bottom of page