כתבה | יריד הנעליים

שובו של שופוני

כבכל עונה, יארח יריד "שופוני" עשרות ממעצבי הנעליים והתיקים המובילים בתעשייה המקומית, ויתקיים בביתו הקבוע שבנמל יפו

מאת: מערכת "עיצוב" | צילום: דרור בן נפתלי

בתחילת חודש אפריל יתקיים, זו הפעם ה-21 במספר, יריד הנעליים "שופוני". כמדי שנה, הוא ייערך בביתו הקבוע בנמל יפו, מחסן 2. 
"שופוני" נולד מתוך הצורך לקדם את נישת עיצוב הנעליים והתיקים הישראלית, ההולכת ומתפתחת, והפך למסורת של ממש. כבכל עונה, יארח היריד 45 מעצבי הנעליים והתיקים מהמובילים בתעשייה המקומית, עם הנחות מיוחדות של 20% על קולקציות אביב/קיץ 2019 החדשה, ועד 70% הנחה על דגמים מעונות קודמות.
באופן זה, יריד הנעליים שהפך למסורת בתעשיית הנעליים המקומית ממשיך לשמור על מקום של כבוד בגזרת הנעליים הישראלית שמצטמצמת.


שתי היזמיות שהקימו אותו לפני כעשור, מסבירות כיצד הקימו יריד בתעשייה שנשלטה על ידי רוב גברי ואיך הן ממשיכות, בזכות תושייה, לשמר את שם המותג "שופוני". עתליה הושע (בעברה הקימה את חנות הנעליים "אימומה", שהעניקה במה למעצבי נעליים צעירים ומקומיים) ומיה לוי (שמחזיקה מזה כעשור במותג הנעליים אוליב תומאס), הרימו את המיזם השאפתני מתוך הצורך לקדם תוצרת ישראלית, ייצור כחול לבן ולהמשיך להנגיש את קיומם של מעצבי הנעליים לקהל. 
מאז, "שופוני" הרוויח את שמו כיריד משובח והפך למסורת שכל חובבת נעליים אינה מוכנה לפספס. 


בהתחשב בקשיים הכרוכים בתחום עיצוב הנעלים בישראל בשנים האחרונות – עלויות הייצור הנמוכות, מיעוטם היחסי של חומרי גלם, כוח אדם זול שמציעה סין בהשוואה לישראל והיעדרם הכמעט מוחלט של מחלקות ללימוד התחום - הכחידו כמעט לחלוטין את תעשיית הנעליים המקומית. מנגד, קיום היריד פעמיים בשנה במשך כעשר שנים, מראה  כי יש רצון להמשיך ולשמר את אילו שפועלים כאן, בזירת עיצוב מקומית. 
עוד כדאי לדעת כי לראשונה השנה, יקיים היריד שיתוף פעולה עם המעצבת ירדן אברהם שעומדת מאחורי היוזמה #MyShoe – כל לקוחה שתגיע ליריד, תוכל להביא זוג נעליים ישנות/פרומות/משעממות שזקוקות לשדרוג, חידוש או עיצוב מחדש, ולקבל אדפטציה חדשה ובלעדית בעיצוב רק לה (בתשלום).
טווח מחירים של היריד לאחר הנחה עומד על 1,500-100 שקלים. היריד יתקיים ב-6-4 באפריל, במחסן 2 ביפו (מחיר כניסה: 10 שקלים). באתר היריד (www.shoofuni.co.il) ניתן למצוא פרטים נוספים על שעות הפעילות ורשימת המותגים.