לא עו"ד מתחם עבודה 

הצצה ל - Partners & Co - מתחם הבוטיק המושק בימים אלה לקהילת עורכי הדין - מובילה את הצופה לחשוב שנחת במועדון חברים יוקרתי באנגליה, או בטרקלין העסקים של חברות תעופה. מאת: מערכת עיצוב | תכנון: אדריכל גדי הלפרין | הדמיות: 3Dvision

לאונג' מתוחכם עם כורסאות עור יוקרתיות, בר משקאות מול הים, ספות על מרפסת דק המשקיפה לנופה של תל-אביב... דמיינתם בית מלון יוקרתי בעיר הלבנה? תחשבו יותר לכיוון של משרד עורכי דין יוקרתי. זוהי בדיוק ההשראה שביקשו היזמים שמאחורי Partners & Co - רשת מתחמי הפרימיום לעורכי דין - להעניק לשוכרים שלהם. 

הרשת, שמשיקה בימים אלה מתחם ראשון במגדלי חג'ג' החדשים ברחוב הארבעה בתל-אביב, וכבר מאתרת קומות נוספות במגדלי יוקרה נוספים, מתכוונת לחולל מהפכה בתפיסה של עורכי דין את משרדם. "אנו באים לעבוד, אבל גם ליהנות. אנו כאן בשביל לצמוח ולהתפתח מבחינה עסקית, אבל זה לא אומר שאנו צריכים להתפשר על מיקום או על איך שאנחנו נראים", אומר עו"ד אלעד נץ, היזם שמאחורי הרשת החדשה.

לדברי נץ, אל הרעיון להקמת הרשת החדש הגיע לאחר שעזב משרד עורכי דין גדול, "מעבר לכך שאתה מאבד ברגע את יכולת ההתייעצות ואת פלטפורמת השירותים היעילה, אתה גם מאבד רכיב חשוב מאוד של יוקרה ונראות. לא רק שפחות נעים לפגוש לקוחות בבתי קפה, או במשרדים מרוחקים שנראים רע, אלא שגם לך עצמך פחות נעים ונוח לבוא לעבוד במקום שאינו מעניק לך שקט לעבוד. כעצמאי, הייתי צריך לדאוג לכל דבר במשרד, ממכונת הקפה ועד הנייר במדפסת, מהמזכירה ועד התוכנה המשפטית. כך השתכללה אצלי ההבנה שיש צורך, ולכן גם חייב להיות פתרון. בהשראת פתרונות יוקרתיים שראינו בעולם (למשל: The Great Room, Singapore), בנינו קונספט שעונה על הצרכים של עורכי הדין, ומספק להם 'קרש קפיצה' יעיל יותר להתפתחות ולהצלחה". 

כדי להגשים את החזון השאפתני, חבר נץ, מלווה באשתו, דנית לארי, הלוקחת חלק פעיל במיזם (ומגיעה מעולם ההשקעות), לאדריכל גד הלפרין – מי שכבר תכנן והשיק שורה של פרויקטי מלונאות ועסקים בארץ ובעולם, בהם של בנק רוטשילד, מלונות כמו ריץ קרלטון, המסעדות של מאיר אדוני ויונתן רושפלד, חללים מסחריים בתחומי הניהול הפיננסי ועוד. 

"רק בסטודיו של גדי (שעבד על הפרויקט יחד עם האדריכלית קוראל מסיקה ממשרדו), הבינו במדויק אתמה שאנו עושים - מייצרים רשת מתחמי עבודה הבנויים ומעוצבים כדי לאכלס משרדי בוטיק, עורכי דין מנוסים, שופטים, מגשרים ובוררים", מסביר נץ, שביקש מהלפרין לעצב "מעין טרמינל משפטי סואן, יוקרתי, שלצד המרחב הפרטי, משולב במרחב ציבורי השואב שירותים וערכים מעולמות אחרים, עולמות של מלונות בוטיק, טרקליני עסקים ומועדונים חברים סגורים". הלפרין מסביר כי "הגדרת המשימה הייתה ליצור ערכים וחוויה מכובדת, רעננה, מכופתרת אך יצירתית, כזו שמייצרת מרחב ציבורי עשיר ומגוון לצד המרחב הפרטי". 

מאיפה הגיע הרעיון לחבר בין הקונספט של עבודה למלונות בוטיק? "עולמות הבוטיק התאימו לתפיסה העיצובית משום שהם מציגים רגישות גבוהה לאדם ולתרבות העירונית. ערכי מלון הבוטיק שיישמנו הם קודם כל הקפדה על כל פרט, החל מהחלל הפרטי וכלה בחלל הציבור. למשל, מסדרון המוביל לחדרים לא מתפקד רק כמסדרון, אלא כחלל שנועד לייצר חוויה. הדבר מתבטא בכל אלמנט: תאורה, ריהוט, הלבשת קירות, תוספת של פונקציות. אנו כל הזמן חושבים על 'איך לייצר חיבור עם המרחב?'. כחצי מהמתחם, כ-600 מ"ר, הוקדש לאזורים ציבוריים ומשותפים. יש גם ספרייה משפטית הנראית מתוך החדרים, מרפסת רחבה של כ-150 מ"ר, שולחנות וכסאות בר שצופים לים ולכיכר גבעון, בר פנימי המגיש מזון איכות ומשרת את קומפלקס חדרי הישיבות המאובזרים, טרקלין עסקים המזכיר מחלקת עסקים בשדה תעופה, ולאונג' הכולל מטבח רחב ופתוח". 

מהיכן שאבת השראה לפרויקט? "ההשראה היא תל אביב, ההיסטוריה שלה, קנה המידה, הפשטות וההוד. מעבר לכך, הושפענו מחללי פרמיום כמו במלונות בוטיק או טרקלין עסקים בחברות תעופה, וכמובן עולם מועדונים חברתיים אנגליים, שמביאים גם ערכים אציליים לתוך מרחב העבודה שלנו". 

הדס פלד מסטודיו המיתוג Two Design המלווה את הפרויקט מוסיפה כי "על אף שמדובר במיזם יחיד במינו, היה לנו ברור שהוא חייב לשאוב השראה מעולמות ותיקים ומאופיינים מאוד של מועדוני חברים סגורים (Members Club). רצינו שזה יהיה מותג מעורר השראה, שעושה לך חשק להיות חלק ממנו ויש בו ניחוח של לייפסטייל, איכות ושיק. כך הגענו גם למותגי אופנה ותיקים שהתאימו את עצמם לרוח הזמן והתקופה, קוד הלבוש העורך דיני ומלונות בוטיק".

פלד מציינת כי גם הלוגו של המותג מבוסס על קוד הלבוש המחויט המאפיין את קהילת עורכי הדין, כאשר צווארון החולצה המכופתרת היא הבסיס שלו. "בדימוי שנוצר מצורת הצווארון היו את כל הערכים שחיפשנו והפכנו אותו לזה שמתווה לנו את השפה העיצובית. גם הצבעוניות שנבחרה היא קלאסית מאוד - כחול כהה וזהב, בזכותה המותג הזה נראה כאילו היה כאן תמיד, מה שנועד להעניק ביטחון לקהל היעד של המיזם".

מה היו הדברים שידעתם שאסור לכם לוותר עליהם ברמת הפונקציונליות של המקום? הלפרין עונה כי "חשבנו על דרכים לשלב את העולם התרבותי והפונקציונלי של עורכי הדין לתוך החלל עצמו. כך למשל, עולם הספר הוא המקור של עולם המשפט ולכן היה חשוב מאד לתת לזה מקום בעיצוב. החומרים שמהם עיצבנו את המקום, עץ ומתכות מסוגים שונים, מעבירים מסרים של נוחות, להבדיל מסינתטיות, כאלה שיוצרים תחושה ביתית חמה. את הערכים האלה העברנו לחלל, שצריך לזכור שעורכי הדין מבלים את מרבית יומם במשרד". 

מה היה האתגר הגדול ביותר שלכם? "מעבר למשרדי הפינה הגדולים הפונים לחוץ, התבקשנו לתת מענה לצורך של עורכי דין ביוקרה ונראות. לכן בנינו אשכולות של משרדים המתאימים לשילוב של שותפים ועורכי דין צעירים או מתמחים, וגם פתרונות עבור משרדים גדולים יותר, עם מתחם נפרד וכניסה נפרדת, תוך שהם יכולים לעשות שימוש במתקניו המשוכללים של המתחם לפי בחירתם."