קבלו את הדור הבא

ריהוט שמתקפל, מכשיר ביתי להכנת חטיפים בריאים, מנורת שולחן עם מנועים, גן ללא אדמה ונעליים שמשתנות בהתאם למזג האוויר. בתי הספר לאדריכלות ועיצוב ברחבי הארץ מציגים את עבודותיהם המרתקות ומעוררות ההשראה של בוגריהם. פרויקט מיוחד מאת: מערכת "עיצוב" 

המחלקה לעיצוב תכשיטים, שנקר 

איילין מזרחי / גשרים:
 ההשראה לפרויקט הגמר שלי, המורכבת מקולקציית משקפיים, מגיעה מגשרים. התבוננות בגשרים השונים ובאופן הבניה שלהם גרמה לי להבין שגם הקווים שנראים דקים וחלשים – הם למעשה חזקים ומסוגלים לשאת עליהם את כובד המבנה כולו, זאת הודות לחישובים מקדימים מדויקים. את המשקפיים שלי בחרתי לעצב באופן דומה, תוך שימת דגש על אווריריות, כוח, קוויות, פונקציה וחישובי אורך ומשקל מדויקים. בחרתי להשתמש בחומרים עץ, אלפקה, פלדה, כסף 925 ופלסטיק בטכניקת צורפות.

יותם בהט / Loop de Loop: 
ויקטור שקלובסקי, תיאורטיקן מתחילת המאה ה-20, טען כי קליטתם של דברים נעשתה שחוקה ואוטומטית ושאנו כבר לא באמת מבחינים בדבר. תפקידנו, האמנים, הוא "להשיב אבן לאבניותה", להחיות את הרגישות ולגרום לצופה לשים לב לדברים. ככל שהיצירה יותר מורכבת ומתעכבת הבנתה, כך גדל העניין בה. כאן האבן חוזרת לאבניותה. בפרויקט שלי יצרתי עולם צורני וסדרת תכשיטים בצורפות קלאסית שמנהל דיון עם קביעה זו. הפרויקט עשוי מזהב 14K, כסף, נחושת, פלדת אל חלד, פנינים ופניני בארוק.

ניקה רגימוב / Personal Flora: 
פרויקט הגמר שלי נוצר בהשראת עולם הטבע. בחרתי לעסוק בעקרונות צמיחה ופריחה שמרתקים אותי, ולתרגם אותם בעזרת השפה העיצובית שלי לתכשיטים. בתהליך העבודה שילבתי אלמנטים קיימים בטבע יחד עם מוטיבים פרי דמיוני במטרה ליצור היבריד שמהווה חלק אורגני הצומח מהגוף. החומרים שנבחרו לפרויקט הם פליז, ציפויי כסף, אמייל קר, אבני סיטרין, פרידוט, פנינים, זירקון וחוטי רקמה בטכניקת צורפות קלאסית.

שרה בלוך / UNITIZED:

התכשיטים שלי עוקבים אחרי מתארו של גוף ומיצרים קצב ויזואלי. שילובם של שני העקרונות הללו דורש מאות אלמנטים חזרתיים שמקבלים משמעות בהצטברותם - אחד ביחס לשני. אני משתמשת ביציקה כטכניקת שכפול ועובדת עם אלומיניום בגלל משקלו הנמוך. למרות שמהות העבודה שלי נובעת ממורכבותם של תהליכי העבודה, המשמעות המלאה שלה מתקיימת בחוויה החזותית והטקטילית של המשתמש. התכשיטים נוצרו בטכניקת צורפות קלאסית מכסף ואלומיניום. 

שרון לוסטהאוס / הנקודה הצהובה:
 הפרויקט שלי שואב השראה מהצורות הגיאומטריות והאסתטיקה של תנועת הבאוהאוס. בעזרת טכניקת כסף ואמייל קר בצורפות קלאסית, אני משתמשת בסימון צהוב כדי למקד מקומות ספציפיים בגוף והם הופכים לפרטים חיוניים בתכשיטים שלי.

בתחילת פעילותו העצמאית הרבה זגמייסטר לשתף פעולה עם תעשיית המוזיקה. בין המוזיקאים שעמם עבד היו הרולינג סטונז, דייוויד ביירן, לו ריד, אירוסמית ופט מתיני. עבודתו זיכתה אותו בארבע מועמדויות לפרס גראמי וכמעט בכל פרסי העיצוב העולמיים האפשריים. בשנות ה-90 אף התפרסם כמעצב שפגע בעצמו בשם האמנות כאשר יצר כרזה לפרסום הרצאה שלו באמצעות חריטת הפרטים החשובים על פלג גופו העליון. הכרזה הפכה לאבן דרך בעולם התקשורת החזותית.

העבודות בתערוכה מחולקות לשש קטגוריות המייצגות כמה מן הכלים באמצעותם מצליחים מעצבים לרגש, לשכנע וליצור דימויים בלתי נשכחים, כמו אות כדימוי, רפרנסים והפניות, פירוק והרכבה, בוראים עולמות, ייצוג של גוף, ייצוג של רגשות. 

"אנחנו מנסים לבדוק לעומק את היכולת לגעת בלבו של הצופה באמצעות עיצוב, להימנע מהקלישאות הרגילות שאנחנו המעצבים עסוקים בהן במקרים רבים, ולנסות ליצור תקשורת אקטואלית ופועלת", אומר סטפן זגמייסטר.

באתר www.dmh.org.il ניתן למצוא פרטים נוספים. 

ג'סיקה וולש, ילידת ניו-יורק (1986), למדה עיצוב בבית הספר לעיצוב של רוד-איילנד ועומדת מאחורי פרויקטים עבור לקוחות כמו ג'יי זי, ליוויס והניו יורק טיימס. בין היתר יזמה פרויקטים כמו Wine, Woman and Design שכיום פועל ביותר מ-150 ערים ברחבי העולם (וגם בתל אביב). עבודותיה זיכו אותה בפרסים רבים ובשנת 2015 היא נכללה ברשימת 30 המעצבים המבטיחים מתחת לגיל 30 של המגזין פורבס. 

בשנת 2012, ולאחר שעבדה בסטודיו שלו, הפכה לשותפה של זגמייסטר. ההכרזה על השותפות לוותה במודעה שבה הם מצולמים עירומים - כהומאז' לתמונה שפורסמה עם פתיחת הסטודיו הראשון של זגמייסטר. זגמייסטר טען שעירום הוא תכסיס זול ולטענתה של וולש - עירום מוכר.

עוד נודע זגמייסטר כמעצב שהחליט מדי שבע שנים לצאת לשנת שבתון שבה הוא סוגר את הסטודיו מתוך אמונה ב"כוחו של פסק זמן". אפילו פנייה של ברק אובמה ובה הצעה לעבוד על קמפיין הבחירות, נענתה בשלילה לטובת שנת השבתון. בשנות השבתון עוסק זגמייסטר בפרויקטים אישיים ניסיוניים שתוצאותיהם מהדהדות אחר כך גם בעבודה המקצועית.