המסע לבראסרי
"לאור העובדה שבעלת הבית גדלה בצרפת. ביחד איתה יצאנו למסע יצירתי, עם יד חופשית ותעוזה רבה",
מספרות המתכננות, שרה ונירית פרנקל.
מאת: מערכת עיצוב | תכנון: "שרה ונירית פרנקל" משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב פנים | צילום: איתי בנית


"בני הבית גילו פתיחות רבה ובכך איפשרו לנו להפליג ולהעז. הם ביקשו לשלב סגנון בראסרי, נגיעות צרפתיות, לאור העובדה שבעלת הבית גדלה בצרפת. ביחד איתה יצאנו למסע יצירתי, עם יד חופשית ותעוזה רבה. התוצאה היא בית במראה צרפתי עדין, עם תחושת ביסטרו חמימה", מסבירה נירית פרנקל. פרוייקט הבנייה נמשך כשנתיים וחצי, בהשקעה של 2.5 מליון שקל (לא כולל עלות מגרש), עם עמידה מדוייקת בלוחות הזמנים. הדיירים הם זוג בגילאי ה-40 פלוס, שלושה ילדים. הבית ממוקם ביישוב בשרון, בשכונה שקטה, ומשקיף לנוף אורבני. הוא מתפרש על פני 250 מ"ר, כולל מרתף והוא ממוקם על מגרש של 300 מ"ר.
"יצרנו אשליה של חללים גדולים יותר ממה שהם בפועל. גם מבחינת האתגר
הכלכלי הצלחנו לעמוד בכל היעדים",
מוסיפה פרנקל.


_jp.jpg)
דלת הכניסה מייצגת את הפתיחות של הדיירים - והיא שקופה, כמו שאר הוויטרינות בבית.
מאזור פינת האוכל ניתן לצאת החוצה לפינת ישיבה קטנה המתאימה לארוחת בוקר או קפה בגינה.
על אף שהבית לא נחשב למאוד גדול, התחושה המיידית עם הכניסה היא של חלל גדול ומרווח, בעיקר בזכות שיתוף החללים. הסלון הינו חלל עצום וכולל שני אזורי ישיבה, פורמאלי וא-פורמאלי, המשלימים אחד את השני. "בחרנו קו נקי של גווני שחור ולבן עם זריקות עדינות של צבע, כמו האקווה העדין. נבחרו פריטי ריהוט אותנטיים, כדוגמת התופים המשמשים שולחנות סלון, עם ספה לבנה לרביצה.
פרזול כהה עובר בכל הבית - במעקה המדרגות, בחלונות בעלי פרופיל בלגי
ובספריית מתכת גדולה, שיוצר מראה אחיד והרמוני, ונותן את הטון בחלל כולו. המטבח מעוצב במראה כפרי-תעשייתי, עם אלמנטים הקשורים לענף המסעדות, לדוגמה אי עבודה עם מגירות, משטח של שיש קררה, קיר עבודה המחופה בבריקים אותנטיים, כיור בולט ותנור פרי סטנדינג. אזור המזווה נפרד באמצעות דלת זכוכית גלית, המזוהה אף היא בעיקר עם מסעדות, על גביה נכתב בעבודת יד, באותיות באנגלית MEZAVE.
בקומה העליונה ממוקמת יחידת הורים, פינת משרד ועוד שלושה חדרי ילדים עם אמבטיה וחדר כביסה משותף.


יחידת ההורים כוללת מרפסת, אזור שינה, הלבשה ורחצה, וביניהם מפרידה מחיצה מרכזית מנגרות, המשמשת גם כרהיט אחסון מצד אחד וכרהיט למסך לטלוויזיה מצידה השני. צבעוניות האקווה חוזרת כמוטיב גם בחדר השינה של הבת, עם סוויטה רחבת ידיים. בהמשך הקומה ממוקמים חדרי השינה של הבנים, אשר חולקים אמבטיה משותפת בפרשנות גברית יותר.


