הנגר לא הולך יחף

גם בתי עסק מתחומים מגוונים מבינים שתכנון מדויק ועיצוב מוקפד ומנומק היטב, הם כלי מרכזי להצלחה. כך גם במתחם החוויתי שיצר מעצב הפנים ניצן הורוביץ עבור חברת נגרות בקריית ביאליק

עיצוב פנים: ניצן הורביץ | צילום: עודד סמדר

בקריית ביאליק, חברת ותיקה, צומחת ומתחדשת, בשם אידן נגרים, ביקשה למתג מחדש את אולם התצוגה שלה. החברה פנתה למעצב הפנים ניצן הורוביץ המתמחה, פרט לתכנון ועיצוב בתים פרטיים ודירות יוקרה, גם בתכנון משרדים ושטחי מסחר.
שטחו של אולם התצוגה החדש - הממוקם במבנה ששטחו כ-800 מ"ר וכולל גם את מערך היצור של הנגרייה – עומד על כ-350 מ"ר. 


בתכנון המחודש הושם דגש רב על יצירת מרחב דינמי ורב תחומי שישרת מגוון רחב של קהלים ובתוך כך ישמש עבורם one stop shop, בו יוכלו לרהט את הבית תחת קורת גג אחת. 

"הרעיון המקורי היה ליצור תצוגת תכלית שתציג את כלל יכולות היצור של החברה, את שלל הסגנונות ואת רמת הגימורים והחומרים", מסביר הורוביץ. "לשם כך הקפדתי לתכנן במה ניטרלית שתאפשר למוצרים עצמם לבלוט. כחלק מתהליך עיצוב החלל תכננתי גם את פרטי הריהוט, כולל איפיון של החומרים, רמות הברק ומוצרי החשמל המשולבים בתוכם".


עוד מוסיף הורוביץ כי הפלטפורמה נקיה וכוללת רצפת בטון וקירות לבנים שמשמשים כקנבס. "הרעיון הוא לאפשר לאולם התצוגה להשתנות ולהתפתח ולהתאים את עצמו לצרכי השוק. ועל כן, בחירת המוצרים אינה טרנדית למרות שהיא טומנת בחובה את הדברים הכי עכשוויים בתחום, החל מחומרים חדשניים, משטחים ייחודיים, הכל הכי מתקדם ויוקרתי שיש". 

"בתוך כך, אזור המטבחים, שזכו לבמה מרכזית, משלב בתוכו מוצרים טכנולוגיים מתקדמים. בכל אחד משלושת הסגנונות משולבים מוצרי חשמל מיוחדים - תוצר של עבודה מיוחדת עם הספקים שנרתמו על מנת ליצור מראה משודרג". 


ככלל, החומרים בהם השתמש הורוביץ הם תוצר של מחקר מעמיק ומקיף שביצע, בו דגם ופילח מה לקוחות החברה רוכשים ובאילו אחוזים. "בכל תכנון חלל מסחרי עובדים עם דאטה קיים על פי נתוני מכירות וייצור של החברה ובמקביל עובדים עם רשימת מוצרים רווחיים יותר או פחות", מסביר המעצב. "אני אוגד את הנתונים ויוצר תמהיל שהוא נכון". 


הורוביץ יצר פלטפורמה בה המחיש הלכה למעשה את כוחם של המוצרים, תוך שכל החלוקות והחציצות בחלל הן יחידות זכוכית אווריריות. "על מנת למתן מעט את החשיפה הראשונית להמון חומרים ורבדים בבת אחת, יצרתי מערכת קשרים בין חומרים וצבעוניות שעוברים שממשיכים ומשתלבים בצורה הרמונית ומובילים הישר לחלל הבא". 
כך למשל, המטבח הראשון, שאליו נחשפים כבר בכניסה לאולם, כולל אלמנטים שחורים (כמו מוצרי חשמל וגופי תאורה) שמוביל למטבח הבא שהוא שחור ודרמטי. בצדו השני של האולם מטבח לבן שבהמשכו חדר חומרים בהיר וכן הלאה. 


בתכנונו החדש, מחולק אולם התצוגה בצורה ברורה – לאונג' המתנה בכניסה, אזור שולחנות עבודה שגבם פונה למתחם שתפקידו לשדר תחושה של 'מיני דירה' ובה חדר שינה וסלון ובשכבה נוספת מאחוריהם ארונות האמבטיה, אזור של חדר הארונות ושני חללי חומרים.  
"על מנת ליצור הפרדה בין האולם למתחם המשרדים של הנגרייה, יצרתי ספריה מחופה פורמייקה טקסטוראלית שנראית כמו פורניר ומשמשת כחציצה אוורירית דרכה ניתן לראות את המתרחש ועדיין - היא מאפשרת אינטימיות ופרטיות".

חשוב לנו לציין: הכתבה הינה מציגה נטו את  עיצובו של ניצן לאולם תצוגה של חברת "אידן נגרים" (לפני פשיטת הרגל)